Форма охрещення дітей

Літургійні форми 5 грудня 2016 0 78

stjobaptism

Доктрина хрещення

Улюблені брати і сестри у Христі! Доктрину святого хрещення коротко можно сформулювати так:

По-перше, ми та діти наші зачаті та народжені в гріху, і тому за нашою природою ми є діти гніву (Пс. 51:7; Еф.2:3), тож без народження згори ми не можемо ввійти в Царство Боже (Ів.3:3,5). Занурення або кроплення водою вказує на нечистість наших душ, так що ми можемо бути огидними для самих себе, але треба впокоритися Господеві та шукати очищення і спасіння не в собі, а в Іншому.

По-друге, хрещення означає та запечатує омиття наших гріхів через Ісуса Христа (Діі 22:16). Тож ми хрестимось в Ім¢я Отця, Сина та Святого Духа за наказом Христовим. (Мт.28:19).

Коли ми хрестимось в Ім’я Отця, Бог Отець свідкує та запечатує нам, що Він встановлює вічний заповіт благодаті з нами (Рим. 8: 15-17). Він усиновлює нас, як Своїх дітей та спадкоємців, обіцяє дати нам усяке добро і віддалити від нас усяке зло, або обернути це зло нам на добро (Рим.8:28).

Коли ми хрестимось в Ім’я Сина, Бог Син запевняє нас, що Він омиває нас у Своїй крові від усіх наших гріхів (1 Ів. 1:7) та об¢єднує нас із Собою Своєю смертю та воскресінням (Рим.6:4-5; Кол. 2, 11.12). Таким чином ми звільняємось від усіх наших гріхів та стаємо праведними перед Богом.

Коли ми хрестимось в Ім’я Святого Духа, Бог Дух Святий запевняє нас через це таїнство, що Він буде перебувати в нас та зробить нас живими членами Тіла Христового, збагачуючи нас усім тим, що ми маємо у Христі (1 Кор. 6,19). А саме: очищення від наших гріхів та щоденне оновлення життя, аж доки ми будемо представлені без жодної вади серед зібрання вибраних Божих для життя вічного (Еф. 1:13; Еф.5:27).

По-третє, оскільки кожний завіт складається з двох частин: обіцянки та обов¢язку (Бут. 17:1.2), – через хрещення ми зобов¢язані та закликані Господом до нової слухняності. Ми повинні пристати до цього одного Бога, Отця, Сина та Святого Духа, довіряти Йому та полюбити Його всім своїм серцем, душею, розумом та всією своєю силою. (Мт.22:37). Ми повинні не любити цей світ, але кинути мирське життя, убивати свою стару природу та жити життям людини, що боїться Бога (Еф.4:22; Кол.3:5-10). Коли ж ми зі своєї немочі іноді впадаємо в гріх, ми не повинні розчаровуватись у ласці Божій і не повинні продовжувати жити у гріхах (Рим. 6:1.2; 1Ів.1:9), тому що хрещення є печаткою і досконало вірним свідченням того, що ми маємо вічний завіт з Богом.

Хоча наші діти ще не розуміють усього цього, ми не можемо на підставі цього відлучити їх від хрещення. Так само, як вони причетні до осуду, якому підлягає Адам, хоча самі того не усвідомлюють, так само вони, навіть не усвідомлюючи цього, стають учасниками  благодаті в Христі (Рим. 6:18.19). Бо Господь сказав Аврааму, батькові всіх віруючих, і таким чином говорить нам і нашим дітям: “Я складу заповіта Свого поміж Мною і поміж тобою, і поміж твоїм потомством по тобі на їхні покоління на вічний заповіт, що буду Я Богом для тебе й для нащадків твоїх по тобі” (Бут.17:7). Петро також свідчить про те, коли говорить: “Бо для вас ця обітниця, і для ваших дітей, і для всіх, що далеко знаходяться, кого б тільки покликав Господь, Бог наш” (Дії 2:39). Таким чином, у старому завіті Бог звелів обрізувати всіх новонароджених (Рим.4:11). Це обрізання було печаткою завіту та праведності по вірі.  Христос також  їх пригорнув і поблагословив, на них руки поклавши (Мр.10:16).  У новому завіті хрещення замінило обрізання (Кол.2:11.12). Тому діти повинні бути охрещені, як спадкоємці Царства Божого та Його завіту; коли ж вони будуть підростати, їхні батьки будуть виконувати свою відповідальну роль, навчаючи їх цим речам (Повт.Зак. 6:6.7; 2Тим. 3:14-16; Еф. 6:4).

І щоб ми могли провести це святе таїнство Боже для Його слави, зміцнення нашої віри та розбудови Церкви, давайте призовемо Його святе Ім¢я.

Молитва перед хрещенням

Всемогутній, вічний Боже, в своєму справедливому суді Ти покарав невіруючий та нерозкаяний світ потопом, але зі Своєї великої ласки Ти спас та захистив віруючого Ноя та його сім¢ю (тільки вісім душ) від потопу. Ти потопив упертого фараона та все його військо в Червоному морі, але провів Свій народ Ізраїль через середину моря по сухій землі – цим ти започаткував символ хрещення.

Тож ми благаємо Тебе, щоб Ти в Своїй ласці, на яку люди не заслуговують, милостиво споглянув на це дитя Твоє і приєднав його (її) Своїм Святим Духом до Свого Сина Ісуса Христа, щоб він (вона) міг бути похований з Ним у хрещенні в смерть Христа та воскрес із Ним в оновленім житті.

Ми молимо, щоб він (вона) в щоденному слідуванні за Ним міг радісно нести свій хрест та приєднуватися до Нього в справжній вірі, твердій надії та палкій любові. Дай, щоб він (вона), отримавши втіху через Твої обіцянки, міг залишити це життя, яке є нічим іншим, як постійною смертю. Дай, щоб він (вона) в останній день міг стати з відвагою перед судним престолом Ісуса Христа, Твого Сина.

Все це ми просимо через Нього, нашого Господа Ісуса Христа, Твого Сина, Який з Тобою та Духом Святим є Одним і Єдиним Богом, що вічно живе та царює. Амінь.

Звертання до батьків

Улюблені в Господі Христі! Ви почули, що хрещення є повелінням Бога, щоб запечатати Його завіт для нас і наших дітей; тож ми повинні втикористати це таїнство саме з цією метою, а не як звичай або забобон. Щоб було зрозуміло, з якою метою ви бажаєте прийняти хрещення, чи згодні ви з вищевикладеною доктриною хрещення, ви маєте щиро відповісти на наступні запитання:

  1. Чи ви визнаєте, що наші діти, хоч і зачаті і народжені в гріху, і з цієї причини підпали під усякого роду нещастя, навіть під вічне осудження, все ж таки освячені у Христі і тому як члени Його громади, – повинні бути охрещені?
  2. Чи ви визнаєте, що вчення Старого та Нового завітів, висловлене в Апостольському та Нікейському символах віри, та те, що викладається тут, в цій християнській церкві, є істинне та повне вчення спасіння?
  3. Чи обіцяєте ви, як батько і матір, навчати вашу дитину у цьому вченні, як тільки вона буде здатна розуміти, і що ви будете навчати її, докладаючи всі можливі зусилля зі свого боку?

Яка ваша відповідь?

Відповідь. Кожен з батьків повинен відповісти: “Так!”

Хрещення

——-(Прізвище, ім’я, по-батькові)—– я хрещу тебе в Ім¢я Отця і Сина і Святого Духа (Мт. 28:19).

Молитва подяки

Всемогутній, милосердний Боже і Отче, ми дякуємо і прославляємо Тебе, що Ти простив нам та нашим дітям всі наші гріхи через кров Свого улюбленого Сина Ісуса Христа.

Через Твого Святого Духа Ти прийняв нас, як членів Свого Однородженого Сина, Ти усиновив нас, щоб ми були Твоїми дітьми. Ми дякуємо за те, що Ти запечатав нас і підтвердив це святим хрещенням.

Ми молимо Тебе через Твого улюбленого Сина, щоб Ти завжди Духом Святим направляв це дитя, щоб воно було виховане в християнській вірі та покорі Богу, щоб воно зростало та зміцнювалося в Господі Ісусі Христі. Дай, щоб через це воно могло пізнати та визнавати Твою батьківську милість та ласку, яку Ти явив в Ньому та в кожному із нас. Хай це дитя живе, покірливо служачи нашому єдиному Вчителю, Царю, Первосвященику Ісусу Христу, і хай хоробро бореться, щоб перемогти гріх, диявола та все його царство. Хай це дитя прославляє та звеличує Тебе та Твого Сина Ісуса Христа та Духа Святого, Єдиного Істинного Бога навіки. Амінь.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

five × 2 =